16دسامبر 2021 - با توجه به اینکه استرالیایی ها به طور متوسط ​​تقریباً 11 سال در وضعیت سلامت ضعیف زندگی می کنند، که معادل حدود 13 درصد از زندگی آنها است، انجمن فیزیوتراپی استرالیا(APA)  از استراتژی ملی سلامت پیشگیرانه 2021-2030 برای رسیدگی فوری به نابرابری های بهداشتی و گنجاندن راهکارهای "پیشگیری" در نظام سلامت این کشور، استقبال کرد.

این استراتژی که دیروز توسط دولت استرالیا راه اندازی شد، اهداف مهمی را برای سرمایه گذاری جدید در بخش پیشگیری تعیین می کند و به بهبود نابرابری ها از طریق تمرکز بیشتر بر مراقبت های بهداشتی اولیه و فعالیت بدنی کمک می کند.

اسکات ویلیس، رئیس انجمن ملی فیزیوتراپی استرالیا(APA) می‌گوید: APA مدت‌هاست که خواستار تسریع تدوین مدل‌های بهداشتی پیشگیرانه جدید در میان جمعیت‌های اولویت دار، شده است.این استراتژی تضمین می‌کند که ما از یک لنز برابری سلامت قوی‌تر برای اقدامات پیشگیرانه سلامت استفاده ‌کنیم و وقتی با فیزیوتراپی همراه شود، منجر به سلامت و رفاه بهتر خواهد شد. او افزود: فیزیوتراپی برخی از امیدوارکننده‌ترین مدل‌ها را در جهت‌گیری مجدد نظام سلامت به سمت مراقبت‌های اولیه دارد.ما می دانیم که جمعیت های اولویت دار بیشترین سود را از پیشگیری مبتنی بر فیزیوتراپی می برند، و این استراتژی نشان دهنده یک تغییر مهم از مدیریت بیماری به پیشگیری است که برای همه استرالیایی ها حیاتی خواهد بود.

تخمین زده می شود که یک سوم از بار بیماری در استرالیا می تواند با کاهش عوامل خطر قابل اصلاح، مانند چاقی یا عدم تحرک فیزیکی، پیشگیری شود. این استراتژی تاکید زیادی بر اهمیت فیزیوتراپی در پیشگیری در طول چرخه زندگی دارد.

با 14 میلیارد دلار هزینه برای بیماری های اسکلتی عضلانی مانند آرتروز و کمردرد، این اختلالات بیشتر از هر بیماری، یا آسیب دیگری در استرالیا، هزینه ساز هستند.

آقای ویلیس گفت: فیزیوتراپی به افراد در هر سنی کمک می کند تا از آسیب، بیماری یا ناتوانی پیشگیری کرده یا با توانبخشی آنها را مدیریت کنند، و طیف وسیعی از شرایط سلامت پیشگیرانه را به ویژه در بخشهایی از بدن که دچار درد است، بررسی کنند.

این استراتژی به عدم فعالیت بدنی به عنوان یک عامل کلیدی در ایجاد بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان سینه و روده بزرگ، شرایط سلامت روان، تجربه زمین خوردن و شرایط اسکلتی عضلانی، اشاره می کند .فعالیت بدنی می تواند به پیشگیری و مدیریت این شرایط کمک کند و فیزیوتراپی با تجویز آن نقش کلیدی در پیشگیری یا کاهش طول مدت بستری دارد.

تجویز راه رهایی از درد، راه حل مناسبی نیست. گسترش فیزیوتراپی عمومی برای پیشگیری و مدیریت شرایط و درد مزمن، حیاتی است. بسیاری از استرالیایی‌ها منتظر درمان هستند و گسترش فیزیوتراپی عمومی باید به پیشگیری از زمین خوردن، آسیب‌های محل کار، دردهای مزمن، آسیب‌های ورزشی و افرادی که دارای معلولیت هستند، کمک کند.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20211216/National-Preventive-Health-Strategy-2021-2030-focuses-on-primary-health-care-and-physical-activity.aspx